Webbureau er investeringen værd

Sidder du og overvejer hvorvidt du skal gøre brug af et webbureau til de digitale opgaver i din virksomhed? Så læs med i indlægget her, hvor forretningsdrivende Marco Reitzel gæster bloggen med sine ord, om at bruge arbejdskraft fra eksterne bureuer.

Derfor hyrede jeg et webbureau

Som forretningsdrivende ved jeg en hel del om hvilke kræfter der er vigtige at besidde i en virksomhed for at den er stærk. Jeg driver en mindre virksomhed med 15 ansatte, fordelt på vores flagship butik, vores webshop og vores design team. Fordi vi er et lille team, besidder vi ikke selv alle kompetencer internt, og netop derfor sendes nogle arbejds opgaver ud af huset. Vi bruger et webbureau til opgaver inden for webdesign, SEO, online annoncer mm, mens vi bruger et kreativt bureau til at hjælpe os med de sociale medier.

Ligeledes bruger vi et eksternt bogholderi til at stå for alt hvad der har med løn og indkassering at gøre. Vores bogholderi bruger vi naturligt nok på fast basis, og det gør vi egentlig også med det kreative bureau, for vi skal have skabt content til vores sociale medier regelmæssigt. Det webbureau som vi bruger, sender vi opgaver til når der er behov for det, eller ringer til dem, når der er noget akut vi har brug for hjælp til. Desuden afholder vi møder med dem ca. en gang om måneden – i perioder oftere.

Min webshop skal spille – hele tiden!

Det er enormt vigtigt for mig at vores webshop hele tiden spiller. Hvis en kunde oplever problemer med at købe noget igennem vores hjemmeside, så skal problemet løses hurtigst muligt. Vi har i virksomhed ansat en e-commerce ansvarlig, som sørger for at vores online ordrer bliver faktureret, pakket og sendt afsted. Der er dog mange opgaver inden for web og e-commerce, og derfor er det en super løsning at kunne uddelegere nogle af dem til et eksternt webbureau.

Det er primært vores e-commerce ansvarlige som står for kontakten med bureauet. De opgaver vi helst lader dem om er gerne opsætningen af vores hjemmeside. Vi har haft vores hjemmeside i en del år nu, men de har stået for at lave udseendet på den helt om, da vi rebrandede os selv for snart to år siden. Ligeledes sørger de for at alt på siden er SEO optimeret, således at vi lettere bliver fundet i de online søgemaskiner. De sørger også for at vores webshops i Shopify er kompatibelt med vores POS system i Ka-Ching og vores lager system i DdD. Det hele skal gerne gå op i en højere enhed.